Είσοδος

Μοιραστείτε το

 

Εκτύπωση

Αποστολή με mail

Κατέβασμα PDF

Αποπληθωρισμός για 43 συνεχόμενους μήνες στην οικονομία

Δημοσιεύθηκε την Δευ, 10/10/2016 - 13:13

Σε τροχιά αποπληθωρισμού για 43ο συνεχόμενο μήνα παρέμεινε τον Σεπτέμβριο η Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή παρουσίασε μείωση κατά 1% έναντι μείωσης 1,7% τον αντίστοιχο μήνα του 2015.

Η πτώση κατά 1% προκύπτει από τις μειώσεις των δεικτών σε ομάδες όπως η «Διατροφή και τα μη αλκοολούχα ποτά», η «Στέγαση», λόγω της μείωσης των τιμών στα ενοίκια κατοικιών, το πετρέλαιο θέρμανσης και το φυσικό αέριο.

Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Σεπτεμβρίου 2016, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2015 προκύπτει μείωση 1,0%, έναντι μείωσης 1,7%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014. Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Σεπτέμβριο 2016 σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2016, παρουσίασε αύξηση 1,8%, έναντι αύξησης επίσης 1,8%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2015 – Σεπτεμβρίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2014 – Σεπτεμβρίου 2015 παρουσίασε μείωση 0,9%, έναντι μείωσης 2,0%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,8% τον μήνα Σεπτέμβριο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών: α) Κατά 43,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις. β) Κατά 0,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς κυρίως των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. γ) Κατά 0,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών: α) Κατά 1,0% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στο ψωμί και δημητριακά, κρέατα γενικά, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο και στα νωπά φρούτα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα νωπά λαχανικά. β) Κατά 0,2% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη). γ) Κατά 0,4% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. δ) Κατά 0,2% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την επαναφορά των τιμών των προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.
 

Μοιραστείτε το στα κοινωνικά δίκτυα

Γραφτείτε στο Newsletter του ΣΕΒΙΠΑ

Βρείτε Πληροφορίες του Συνδέσμου

Εικόνα από τις Εγκατεστημένες Επιχειρήσεις ΣΕΒΙΠΑ

Εγκατεστημένες Επιχειρήσεις

Δείτε τον κατάλογο με τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις του συνδέσμου ΣΕΒΙΠΑ

Κατάλογος

Η ιστορία του συνδέσμου

Διαβάστε όλη την ιστορία του συνδέσμου από την ίδρυση του μέχρι και σήμερα

Ιστορία

Επικοινωνήστε με τον συνδέσμο

Επικοινωνήστε με τον σύνδεσμο ΣΕΒΙΠΑ χρησιμοποιώντας την φόρμα επικοινωνίας

Επικοινωνία

Συχνές Ερωτήσεις

Βρείτε όλες τις πληροφορίες που ψάχνετε και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις του συνδέσμου ΣΕΒΙΠΑ

Συχνές Ερωτήσεις

Εκδηλώσεις Συνδέσμου ΣΕΒΙΠΑ

Δείτε το ημερολόγιο των εκδηλώσεων που διοργανώνει ο σύνδεσμος ΣΕΒΙΠΑ

Εκδηλώσεις

Γραφτείτε στο newsletter του ΣΕΒΙΠΑ

Λάβετε πρώτοι τα τελευταία νέα και τις ειδοποιήσεις του συνδέσμου στο email σας αυτόματα