Είσοδος

Μοιραστείτε το

 

Εκτύπωση

Αποστολή με mail

Κατέβασμα PDF

Χάθηκε η πρώτη ευκαιρία χρηματοδότησης για το φυσικό αέριο στο λιμάνι της Πάτρας

Δημοσιεύθηκε την Τετ, 07/13/2016 - 12:02

Χάνει την πρώτη ευκαιρία χρηματοδότησης, η πρόταση της ΔΕΠΑ για την κατασκευή αποθηκευτικών χώρων φυσικού αερίου στο λιμάνι της Πάτρας. Σύμφωνα με ασφαλείς  πληροφορίες της «Π», η πρόταση ούτε καν κατατέθηκε προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο της 2ης πρόσκλησης του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility), καθώς το Υπουργείο Οικονομίας έκρινε ότι δεν βρισκόταν σε ώριμο στάδιο από πλευράς μελετών.

Η πρόταση της ΔΕΠΑ για την κατασκευή αποθηκευτικών χώρων υγροποιημένου φυσικού αερίου - LNG στο λιμάνι της Πάτρας, αποτελεί μέρος του γενικότερου προγράμματος Poseidon  Med 2, στο οποίο ο ΟΛΠΑ συμμετέχει ως εταίρος, με συνολικό προϋπολογισμό 116,3 εκ. ευρώ, σε συνεργασία με τα λιμάνια Πειραιά, Ηρακλείου, Ηγουμενίτσας, Λεμεσού και άλλων λιμανιών της Ιταλίας και της Μάλτας.

Πρόκειται για έργο μείζονος σημασίας για το λιμάνι της Πάτρας, καθώς θα το εντάξει στο δίκτυο λιμένων της νοτιοανατολικής Ευρώπης, που θα μπορούν να εξυπηρετούν πλοία με καύσιμο φυσικό αέριο. Κυρίως όμως, η κατασκευή αποθηκευτικών χώρων φυσικού αερίου στο λιμάνι της Πάτρας, θα αποτελέσει το πρώτο ουσιαστικό βήμα για την δημιουργία αποκεντρωμένου δικτύου φυσικού αερίου στην Αχαϊκή πρωτεύουσα και σε αστικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας.

Η συγκεκριμένη πρόταση, αφορούσε στο κατασκευαστικό σκέλος του έργου, με προϋπολογισμό 15 εκ. ευρώ και η ΔΕΠΑ είχε καταθέσει σχετικό φάκελο εδώ και μήνες, για ένταξη στον μηχανισμό CEF, ωστόσο την Παρασκευή 8 Ιουλίου, ημέρα κατά την οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τα εγκεκριμένα έργα, το συγκεκριμένο απουσίαζε από την σχετική λίστα.

ΚΟΝΤΟΕΣ: ΧΑΣΑΜΕ ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ, ΑΛΛΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ

Η «Π» σε επικοινωνία που είχε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠΑ Νίκο Κοντοέ, επιβεβαίωσε ότι το έργο για τους αποθηκευτικούς χώρους LNG στο λιμάνι της Πάτρας, κατατέθηκε ως πρόταση από την ΔΕΠΑ, όμως ο φάκελος κρίθηκε ότι δεν είχε την απαιτούμενη πληρότητα σε αυτή την χρονική στιγμή και αυτό ήταν εις γνώση όλων των εμπλεκόμενων πλευρών.  Όπως εξήγησε ο κ. Κοντοές, στο μεσοδιάστημα έγινε μια προσπάθεια για να ωριμάσει ο φάκελος σε επίπεδο μελετών, οι οποίες όμως δεν είχαν σε αυτή την φάση καμία τύχη, αφού το έργο δεν μπήκε καν στη τελική λίστα που κατατέθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το Υπουργείο Οικονομίας.

Σύμφωνα με τον κ. Κοντοέ, η ΔΕΠΑ μάλλον υπερεκτίμησε τις δυνατότητες που υπήρχαν μέσα από το πρόγραμμα SEF αυτή την χρονική στιγμή, καθώς ο προϋπολογισμός του είναι μικρός, τουλάχιστον στο κομμάτι των χρηματοδοτήσεων που θα διατεθούν από το Ταμείο Συνοχής.

Ωστόσο, ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ τόνισε στην «Π» ότι «τίποτα δεν έχει χαθεί. Αντίθετα μάς δίνεται ο απαραίτητος χρόνος για να ωριμάσουμε τις μελέτες. Θα το παλέψουμε και το έργο είμαι βέβαιος ότι θα υλοποιηθεί. Ίσως όχι με διαδικασίες fast track όπως ελπίζαμε».

Μάλιστα, όπως είπε χαρακτηριστικά, «ήταν μια προσπάθεια καθ΄ υπέρβαση της συνήθους πρακτικής που ακολουθείται σε επίπεδο ΕΕ σε αυτά τα θέματα, μήπως ο φάκελος περνούσε. Δεν έγινε όμως, αλλά προχωράμε κανονικά και με στόχο να ωριμάσουμε τον φάκελο του έργου».

Όπως εξήγησε ο κ. Κοντοές, το CEF είναι ένα ανταγωνιστικό πρόγραμμα και δεν έχει κλείσει. Μάλιστα εξέφρασε την εκτίμηση ότι θα υπάρξει πάλι η δυνατότητα υποβολής νέων προτάσεων, αλλά επισήμανε ότι ΔΕΠΑ πρέπει να ωριμάσει έγκαιρα τον φάκελο και να βρει τους εταίρους που χρειάζεται για την υλοποίηση του έργου.

Ο ΟΛΠΑ από την πλευρά του, διαθέτει τον χώρο στο νότιο άκρο του νέου λιμένα για την δημιουργία των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων LNG, από τις οποίες θα λαμβάνει ενοίκιο, κάτι που θα αποφέρει έσοδα για το λιμάνι και για την ευρύτερη περιοχή. Η επένδυση, όπως τόνισε ο κ. Κοντοές, παραμένει πολύ σημαντική για την Πάτρα και την Δυτική Ελλάδα και είναι κρίσιμη για την μελλοντική εξέλιξη του λιμανιού, η πορεία του οποίου φθίνει τα τελευταία χρόνια και πρέπει να επεκταθεί σε νέες δραστηριότητες.

«Το LNG πρέπει να μπει στο λιμάνι της Πάτρας γιατί θα προσφέρει στην πόλη και στην ευρύτερη περιοχή σε οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο, γιατί όπως όλοι ξέρουν το φυσικό αέριο είναι το λιγότερο επιβλαβές καύσιμο μετά τις ΑΠΕ. Μπορεί εμείς ως ΟΛΠΑ να θέλουμε το φυσικό αέριο για χρήση ναυτιλιακού καυσίμου, όμως οι χρήσεις του μπορούν να είναι πολύ περισσότερες για την πόλη. Προσωπικά είχα πει από την πρώτη στιγμή ότι μπαίνουμε στο γήπεδο για να αγωνιστούμε. Θέλω να είμαι αισιόδοξος ότι στο τέλος θα πετύχουμε» τόνισε ο Νίκος Κοντοές.

Μοιραστείτε το στα κοινωνικά δίκτυα

Γραφτείτε στο Newsletter του ΣΕΒΙΠΑ

Βρείτε Πληροφορίες του Συνδέσμου

Εικόνα από τις Εγκατεστημένες Επιχειρήσεις ΣΕΒΙΠΑ

Εγκατεστημένες Επιχειρήσεις

Δείτε τον κατάλογο με τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις του συνδέσμου ΣΕΒΙΠΑ

Κατάλογος

Η ιστορία του συνδέσμου

Διαβάστε όλη την ιστορία του συνδέσμου από την ίδρυση του μέχρι και σήμερα

Ιστορία

Επικοινωνήστε με τον συνδέσμο

Επικοινωνήστε με τον σύνδεσμο ΣΕΒΙΠΑ χρησιμοποιώντας την φόρμα επικοινωνίας

Επικοινωνία

Συχνές Ερωτήσεις

Βρείτε όλες τις πληροφορίες που ψάχνετε και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις του συνδέσμου ΣΕΒΙΠΑ

Συχνές Ερωτήσεις

Εκδηλώσεις Συνδέσμου ΣΕΒΙΠΑ

Δείτε το ημερολόγιο των εκδηλώσεων που διοργανώνει ο σύνδεσμος ΣΕΒΙΠΑ

Εκδηλώσεις

Γραφτείτε στο newsletter του ΣΕΒΙΠΑ

Λάβετε πρώτοι τα τελευταία νέα και τις ειδοποιήσεις του συνδέσμου στο email σας αυτόματα