Είσοδος

Μοιραστείτε το

 

Εκτύπωση

Αποστολή με mail

Κατέβασμα PDF

Τον Μάρτιο του 2017 η λειτουργική παράδοση της Ολυμπίας Οδού

Δημοσιεύθηκε την Τετ, 12/14/2016 - 21:05

Διαβεβαιώσεις ότι ο αυτοκινητόδρομος της Ολυμπίας Οδού θα παραδοθεί λειτουργικός προς χρήση τον Μάρτιο του 2017, με εξαίρεση μερικά μεμονωμένα τμήματα, που θα ολοκληρωθούν τον ερχόμενο Αύγουστο, έδωσαν οι επικεφαλής των κατασκευαστών κατά την ξενάγηση ομάδας δημοσιογράφων στα σημαντικότερα εργοτάξια την Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου.

Τόσο ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας, όσο και ο διευθύνων σύμβουλος του Άκτωρα Δημήτρης Κούτρας, δήλωσαν ότι στόχος είναι την Άνοιξη του 2017 να λειτουργεί ο αυτοκινητόδρομος σε όλο το μήκος του. Στο μεσοδιάστημα όμως, η Ολυμπία θα παραδίδει σε κυκλοφορία, κάθε τμήμα του έργου που είναι δυνατό να λειτουργεί αυτόνομα, προκειμένου να ανακουφίζονται οι οδηγοί.

ΣΤΟ 88% Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η συνολική πρόοδος κατασκευής στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα στο τέλος Νοεμβρίου 2016 άγγιζε το 88%, ενώ τα μεγάλα και δύσκολα από τεχνικής απόψεως έργα όπως σήραγγες, γέφυρες και lane cover είναι προχωρημένα σε μεγάλο βαθμό.

Σήμερα, στην Κορίνθου –Πατρών είναι εγκατεστημένα έξι εργοτάξια, που ενεργούν σε συνολικά 20 εργοταξιακές ζώνες, και σ’αυτά απασχολούνται πάνω από 3.000 εργαζόμενοι.

Να σημειωθεί ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο δόθηκαν σε κυκλοφορία τα πρώτα 20 χλμ. ολοκληρωμένου αυτοκινητόδρομου, από τον Κόμβο Αρχαίας Κορίνθου έως τον Κόμβο Κιάτου και το αμέσως επόμενο διάστημα θα παραδοθεί και ο κόμβος του Κιάτου.

Επίσης, σε κυκλοφορία είναι από τον Σεπτέμβριο δύο νέες σήραγγες στην περιοχή  Δερβενίου Κορινθίας συνολικού μήκους 1.210 μ. που ενώνονται μεταξύ τους με γέφυρα 120 μ., ενώ από τον Μάιο του 2016 είχαν δοθεί σε κυκλοφορία οι δύο ακόμα αλλεπάλληλες σήραγγες στην περιοχή Ακράτας- Αιγείρας, μήκους περίπου 1.150μ.

Μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου 2017 εκτιμάται ότι θα παραδοθεί στην κυκλοφορία ένα ακόμα τμήμα ολοκληρωμένου αυτοκινητόδρομου μήκους 14 χλμ, από το Κιάτο έως το Ξυλόκαστρο.

ΣΗΜΕΙΑ ΔΙΕΠΑΦΗΣ ΜΕ ΕΡΓΟΣΕ

Τα σημεία διεπαφής του αυτοκινητόδρομου με το σιδηρόδρομο που μέχρι πριν από λίγους μήνες ήταν σε εκκρεμότητα έχουν πλέον διευθετηθεί. Πρόκαιται για τα σημεία:  Περιγιάλι – Άσσος, Καθαρονέρι, Μελίσσι, Συκιά, Ξυλόκαστρο, Δερβένι, Καμάρες και Ρίο. Προκειμένου να προχωρήσουν οι εργασίες του αυτοκινητόδρομου που προηγούνται χρονικά από αυτές του σιδηρόδρομου, η κατασκευή των απαραίτητων τεχνικών στα σημεία αυτά έχει διευθετηθεί μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της Ολυμπίας Οδού.

ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Τα προβλήματα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, εντοπίζονται σε τέσσερα σημεία συνολικού μήκους 9 χλμ από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα και συγκεκριμένα στο Δερβένι, στις Καμάρες, στα Αραχωβίτικα και στον Κόμβο Ρίου.

Στην περιοχή Καμάρι Κορινθίας, οι αρχαιολογικές ανασκαφές που εκτελούνται σε μήκος 500 μ., φαίνεται να καθυστερούν την απελευθέρωση του χώρου, εμποδίζοντας την κατασκευή του ενός ρεύματος κυκλοφορίας προς Αθήνα.

Το σημαντικότερο θέμα απαλλοτρίωσης εντοπίζεται στις Καμάρες, το οποίο είναι και σημείο διεπαφής με τον σιδηρόδρομο. Στο σημείο αυτό, ένα μικρό τμήμα 500 μ. δεν θα είναι έτοιμο τον Μάρτιο και θα χρειαστεί να συνεχίσει να λειτουργεί για κάποιο διάστημα με τη σημερινή κυκλοφοριακή ρύθμιση.

Άλλες εκκρεμότητες που μεταθέτουν την παράδοση συγκεκριμένων τμημάτων για τον Αύγουστο του 2017, είναι ο κόμβος Αραχωβίτικων και οι κλάδοι που θα εξυπηρετούν την Πάτρα και θα παραδοθούν το φθινόπωρο 2017.

ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ

Αυτή τη στιγμή, εργασίες εκτελούνται στα εξής τμήματα:

-Τμήμα Δερβένι – Πλάτανος: Από τον ανισόπεδο κόμβο Δερβενίου μέχρι την έξοδο της σήραγγας Πλατάνου. Είναι ένα τμήμα 15 χλμ. που περιλαμβάνει 1 άνω διάβαση, 14 κάτω διαβάσεις, 8 γέφυρες, 2 lane covers και cut & covers, 4 σήραγγες συνολικού μήκους 7,1 χλμ., 1 κόμβο, 2 χώρους στάθμευσης και ανάπαυσης και 1 Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ΣΕΑ.

-Τμήμα Πλάτανος – Αίγιο: Από την έξοδο της σήραγγας Πλατάνου μέχρι το Δυτικό Αίγιο. Είναι ένα τμήμα 22 χλμ. που περιλαμβάνει 5 άνω διαβάσεις, 28 κάτω διαβάσεις, 9 γέφυρες, 2 lane covers και cut & covers και 3 κόμβους, 2  χώρους στάθμευσης και ανάπαυσης και 1 Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ΣΕΑ.

-Τμήμα Αίγιο – Παναγοπούλα: Από τον Δυτικό Αίγιο μέχρι την Δυτική Έξοδο της σήραγγας Παναγοπούλας.  Πρόκειται για τμήμα 15 χλμ. που περιλαμβάνει 19 κάτω διαβάσεις, 4 γέφυρες και τις σήραγγες της Παναγοπούλας συνολικού μήκους 8,3 χλμ. και 1 κόμβο, 2 χώρους στάθμευσης και ανάπαυσης.

Τμήμα Παναγοπούλα – Ρίο: Από την Δυτική Έξοδο της σήραγγας Παναγοπούλας μέχρι το Ρίο. Τμήμα 13 χλμ. που περιλαμβάνει 3 άνω διαβάσεις, 27 κάτω διαβάσεις, 8 γέφυρες, 1 lane cover, 2 κόμβους, 1 Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ΣΕΑ (υπό κατασκευή).

Το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 1,487 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από ένα συνδυασμό ιδιωτικών κεφαλαίων (τραπεζικά δάνεια και ίδια κεφάλαια), ευρωπαϊκών κονδυλίων, τη συμβολή των χρηστών και το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά μαζί με τις απαλλοτριώσεις εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τα 2 δις. ευρώ.

Μοιραστείτε το στα κοινωνικά δίκτυα

Γραφτείτε στο Newsletter του ΣΕΒΙΠΑ

Βρείτε Πληροφορίες του Συνδέσμου

Εικόνα από τις Εγκατεστημένες Επιχειρήσεις ΣΕΒΙΠΑ

Εγκατεστημένες Επιχειρήσεις

Δείτε τον κατάλογο με τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις του συνδέσμου ΣΕΒΙΠΑ

Κατάλογος

Η ιστορία του συνδέσμου

Διαβάστε όλη την ιστορία του συνδέσμου από την ίδρυση του μέχρι και σήμερα

Ιστορία

Επικοινωνήστε με τον συνδέσμο

Επικοινωνήστε με τον σύνδεσμο ΣΕΒΙΠΑ χρησιμοποιώντας την φόρμα επικοινωνίας

Επικοινωνία

Συχνές Ερωτήσεις

Βρείτε όλες τις πληροφορίες που ψάχνετε και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις του συνδέσμου ΣΕΒΙΠΑ

Συχνές Ερωτήσεις

Εκδηλώσεις Συνδέσμου ΣΕΒΙΠΑ

Δείτε το ημερολόγιο των εκδηλώσεων που διοργανώνει ο σύνδεσμος ΣΕΒΙΠΑ

Εκδηλώσεις

Γραφτείτε στο newsletter του ΣΕΒΙΠΑ

Λάβετε πρώτοι τα τελευταία νέα και τις ειδοποιήσεις του συνδέσμου στο email σας αυτόματα