Είσοδος

Μοιραστείτε το

 

Εκτύπωση

Αποστολή με mail

Κατέβασμα PDF

Στην ιταλική GD Infrastutture το σιδηροδρομικό τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο

Δημοσιεύθηκε την Πέμ, 09/01/2016 - 13:03

Προσωρινό τέλος στο σίριαλ με την τύχη του σιδηροδρομικού τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο έδωσε χθες η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, με την απόφαση για ανάθεσή του στην ιταλική GD Infrastutture. Η απόφαση, έπειτα από σχεδόν ενάμιση χρόνο δικαστικής αντιπαράθεσης, συμβαδίζει με τις επιταγές του Ελεγκτικού Συνεδρίου το οποίο δεν ενέκρινε την υπογραφή της σύμβασης του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο, προϋπολογισμού 174.000.000 ευρώ, στην Πόρτο Καρράς του ομίλου Στέγγου. 

Μειοδότης στον συγκεκριμένο διαγωνισμό ήταν η GD Infrastutture Srl, που φέρεται να συνεργάζεται με τη Μηχανική και είχε καταθέσει προσφορά που ήταν κατά 13.000.000 ευρώ φθηνότερη έναντι του δεύτερου μειοδότη, δηλαδή της Πόρτο Καρράς. 

Όμως, η προηγούμενη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ θεώρησε πως οι Ιταλοί έπρεπε να αποκλειστούν καθώς το πιστοποιητικό της ασφαλιστικής ενημερότητας που προσκόμισαν στον διαγωνισμό δεν έφερε τη... “σφραγίδα apostile” (σ.σ. βεβαιώνει τη γνησιότητα ενός εγγράφου). Η ιταλική πλευρά υποστήριζε πως το πιστοποιητικό αυτό, σύμφωνα με την ιταλική πρακτική και πραγματικότητα, εκδίδεται μόνο ηλεκτρονικά και ως ηλεκτρονικό πιστοποιητικό δεν ήταν σε καμία περίπτωση κατά νόμον υποχρεωτικό αλλά και δυνατόν να τεθεί η σφραγίδα apostile. 

Τότε τα επιχειρήματα της GD Infrastutture δεν έγιναν δεκτά από την ΕΡΓΟΣΕ. Όμως στη συνέχεια το Ελεγκτικό Συνέδριο στην ουσία τις υιοθέτησε αφού δεν επέτρεψε την υπογραφή της σύμβασης με την Πόρτο Καρράς.

Με τη χθεσινή απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ τελειώνει το πρώτο ημίχρονο καθώς η πλευρά Στέγγου έχει δυνατότητα προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Αν συμβεί κάτι τέτοιο, το έργο θα οδηγηθεί σε περαιτέρω καθυστέρηση, με την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ να παρακολουθεί στενά ώστε να μη χαθούν τα κοινοτικά κονδύλια.

Μπορεί να συνεχίζεται το σίριαλ για το συγκεκριμένο τμήμα, αλλά προχωρούν τα υπόλοιπα έργα για την αναβάθμιση της γραμμής Αθήνα - Πάτρα. Ηδη ξεκίνησαν οι εργασίες στρώσης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Διακοπτό-Αίγιο. Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ επιδιώκει να δημοπρατήσει μέχρι τέλος του χρόνου δύο σημαντικά έργα και συγκεκριμένα την ηλεκτροκίνηση της γραμμής στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη και τα έργα επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο. Η προκήρυξη του πρώτου έργου θεωρείται σχεδόν σίγουρη.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θάνος Βούρδας είχε πρόσφατα δηλώσει πως από τις αρχές του επόμενου έτους θα λειτουργεί με ηλεκτροκίνηση ολόκληρο το τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ομως θα πρέπει να περιμένουμε μετά το 2020 για την ολοκλήρωση του τμήματος Αθήνα-Κόρινθος-Πάτρα, στο οποίο βρίσκονται σε εξέλιξη αρκετές εργολαβίες. Προ εβδομάδων ολοκληρώθηκαν οι εργασίες ανάταξης του συστήματος ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα-Αχαρνές-Τιθορέα, το οποίο στην ουσία δεν λειτουργούσε λόγω των απανωτών κλοπών υλικού.

Μοιραστείτε το στα κοινωνικά δίκτυα

Γραφτείτε στο Newsletter του ΣΕΒΙΠΑ

Βρείτε Πληροφορίες του Συνδέσμου

Εικόνα από τις Εγκατεστημένες Επιχειρήσεις ΣΕΒΙΠΑ

Εγκατεστημένες Επιχειρήσεις

Δείτε τον κατάλογο με τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις του συνδέσμου ΣΕΒΙΠΑ

Κατάλογος

Η ιστορία του συνδέσμου

Διαβάστε όλη την ιστορία του συνδέσμου από την ίδρυση του μέχρι και σήμερα

Ιστορία

Επικοινωνήστε με τον συνδέσμο

Επικοινωνήστε με τον σύνδεσμο ΣΕΒΙΠΑ χρησιμοποιώντας την φόρμα επικοινωνίας

Επικοινωνία

Συχνές Ερωτήσεις

Βρείτε όλες τις πληροφορίες που ψάχνετε και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις του συνδέσμου ΣΕΒΙΠΑ

Συχνές Ερωτήσεις

Εκδηλώσεις Συνδέσμου ΣΕΒΙΠΑ

Δείτε το ημερολόγιο των εκδηλώσεων που διοργανώνει ο σύνδεσμος ΣΕΒΙΠΑ

Εκδηλώσεις

Γραφτείτε στο newsletter του ΣΕΒΙΠΑ

Λάβετε πρώτοι τα τελευταία νέα και τις ειδοποιήσεις του συνδέσμου στο email σας αυτόματα